onsdag 22 juni 2011

Intervju med Atzarzidill

Hej! Varför ständigt dessa långa uppehåll?

-Därför att jag är så värdelös på att producera och leverera. Jag letar och hittar hellre anledningar till att inte göra något.

Anar jag lite självförakt?

-Jag hatar mig själv för att jag aldrig får tummen ur. Men samtidigt är allt skrivet här en skrivet i en ton av nedlåtenhet mot en omvärld och dess befolkning vilken jag jämför mig själv med. I den jämförelsen står jag mig väldigt stark enligt mig. I kontexten denna värld och dess befolkning älskar jag alltså snarare mig själv.

Nu låter det mer som hybris.

-Jag älskar känslan av 'hybris'. Top of the world! Ju mer jag föreställer mig och känner mig tillhöra toppen, ju mer gör jag också det.

På vilket sätt?

-Jag tillhör toppen?

Ja

-Ur aspekten medvetenhet, analysförmåga, integritet och djärvhet.

Varför anser du att du, till skillnad från andra besitter överlägsenhet inom dessa egenskaper?

-Därför att jag inte passivt accepterar världen som den av omgivningen paketeras och presenteras för mig. Därför att jag ständigt utmanar mina tankar och mina förhållningssätt. Det verkar som om den stora majoriteten i motsats till detta uppfattar världen och dess fundament som fastslagna och konsoliderade för evig tid.

So what?

-Det leder för de personerna, den stora majoriteten alltså, i bästa fall endast till fördumning och passivitet. I värsta fall till depression och att man sakta ruttnar mentalt.

Du är så klok! För att återgå till ämnet inläggsfrekvens. Kan du lova mer?

-Ja, det vågar jag göra.

Spännande. Vad kommer vi läsare bjudas på framöver?

-Har många vaga ej färdigarbetade idéer i pipen. Men jag kan definitivt utlova mer aktivitet på nätet från Atzarzidills sida framöver.

Men nån liten aptitretare kan du väl ändå släppa?

-Ok. Maniska bloggar och Avföring är två ämnen som kommer behandlas.

Tack Atzarzidill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar