tisdag 4 augusti 2009

Ändringar

Nej nu jävlar ska jag försöka styra om kursen för den här bloggen. Känns som att den hittills tassat allt för mycket runt den heta gröten, haft sitt von oben-perspektiv och inte handlöst kastat sig in i masugnen utan tvekan. Mer rakt på alltså hoppas jag kunna utlova i fortsättningen. Något som borde göra det enklare för mig att arbeta fram texter också. Blir mer som att jag skriver vad jag tänker då än att jag tänker ut vad jag ska skriva. Det är min förhoppning allafall.

Men måste ha i åtanke att jag är närmast manodepressiv. Det innebär att jag kanske inte alls klarar av att hålla det jag beslutat nu. Men ändå, manodepressivitet borde vara en fördel när man mer ska attackera i skrivande, med känslor, överdrifter och målande beskrivningar. Det borde tala för min nya taktik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar