söndag 23 augusti 2009

Långt intervall

Nu blev det återigen ett lång intervall mellan detta och mitt förra inlägg. Kan egentligen inte svara på varför detta ständigt händer. Låt oss säga jag och tiden inte är överens för tillfället. Om vi någonsin varit det. Nej. Tiden har nog alltid varit min största fiende tillsammans med min egen förmåga att undervärdera min egen genialitet. Fast det är en annan historia.

Appropå genialitet är det lite av det jag just nu, efter många år av något som mer kan beskrivas som total inkompetens, besitter i raggning¹. 'Raggning' i definitionen jag använde mig av i mitt projekt jag tidigare lovat att redovisa, kanske det inte är fråga om. Men låt oss säga att jag just nu känner ett nästan överdrivet stort självförtroende när det gäller att få en sexuell situation att uppstå mellan mig och någon av det kvinnliga könet. Inte för att skryta, men deras utseende eller deras personlighet har inte heller varit av godtycklig kvalitet. Dessa egenskaper har varit mycket tilltalande för mig hos de kvinnor, för det är flera, det handlar om. Eller ja, åtminstone den första egenskapen.. Det jag ska komma till är att jag lagt detta projekt på is. Varför? Jag känner absolut inte att jag behöver det längre. Jag känner att jag har utvecklats på det sättet som var huvudsyftet med detta projekt på annat vis denna sommar. Dessutom har ju min blogg en liten annan approach numera.

Ett sidospår, tillbaks till det där med långa intervaller mellan inläggen.. Här borde jag egentligen lova att skärpa mig. Att genom att skriva att jag lovar att inläggen kommer att komma tätare i fortsättningen sätta press på mig själv att också hålla det. Men jag har lärt mig att det är meningslöst. Återigen, tiden är min fiende. Först och främst måste jag hitta något sätt att besegra den för gott. Fram till dess kommer inläggen nog att komma lite stötvis är jag rädd.

Fotnot 1: Gillar egentligen inte alls ordet 'raggning' eller 'ragga'. Alldeles för burdust och för min egen del känns det missvisande om vad det handlar om. Men jag använde just för att det från början var tänkt att vara just något som inte är jag. Ett sätt för mig att passera mina egna murar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar