tisdag 16 november 2010

Elin Sjökvist

P1, denna oas, har jag tidigare behandlat här. Jag nämnde dock inte en kvinna som gör radiokanalens väderleksrapportet till en ja.. Kan nog inte sätta ord på det. Men 'spännande' kanske är ett ord och 'eggande' ett annat. Jag har med googles hjälp försökt ta reda på mer om denna kvinna, som den internet stalker jag är, men hittat förvånandsvärt lite. Verkar som hon har något slags musikprojekt med någon vän. Sen har en Germund skrivit lite om henne här: Germund om Elin. Undersökandet går vidare.. Kanske får jag anledning att återkomma i ämnet. Kanske med ljudklipp om det hittas.. Tills dess vill jag uppmana eventuella läsare att lyssna in P1 i allmänhet och denna kvinnas väderleksrapporter i synnerhet.

I övrigt känner jag en oväntad inspirationstopp närma sig mitt i allt mörker. Bokstavligt mörker alltså. Har en del idéer på gång också. Idéer som kommer kräva en del mod av mig. Min förhoppning är att detta i alla fall kommer omsättas i frekventare skrivande här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar