torsdag 4 juli 2013

Getter levererar

Har länge haft en dröm om att skriva något om pratande djur. Det har av många anledningar (av olika dignitet) inte blivit av. Ikväll när jag slutligen fick lite mer tid över tog jag tillfället i akt att söka lite på det fantastiska youtube i detta ämne. På första träffarna blev det mycket hund och katt. Tyvärr skapade dessa hund- och kattklipp en frånstötande känsla hos mig. En känsla jag inte riktigt kan förstå. Något vagt om dålig amerikansk tillrättalagd bajsunderhållning, som detta klipp till exempel:


Jag vet inte om det väcker samma känslor hos alla men jag är ändå rätt övertygad att alla eventuella läsare besitter visst intellekt och smak med detta överdrivna exempel (riktigt så illa var det inte generellt) drabbas av de frånstötande känslor jag gjorde.

Men, min idé och detta inlägget räddades genom att jag några poster längre ner på listan såg ett klipp föreställande en get. Detta fantastiska och mångsidiga djur (kan jag konstatera efter sett ett antal klipp av arten). Se själva nedan! Som baksidan på hyr-vhs:er på åttiotalet ibland gjorde gällande: Skrattgaranti! Nu kan jag sova gott i vetskapen att jag förmedlat två fantastiska klipp på i vissa fall samma mycket roligt låtande getter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar