torsdag 25 juni 2009

Handikapp

Funderade på att skriva ett inlägg i stil med 'Om man var tvungen att ta ett, vilket gravt handikapp vore bäst att ha?', 'om du hade Tourettes syndrom, vilket vokal ticks skulle du helst inte ha?' eller varför inte 'Om du var tvungen, vilket djur skulle du sätta på? (jag skulle välja Rådjur, de rätt heta). Med lite eftertanke kändes det om än ganska roligt och intressant ämne, ändå inte så originellt och kanske lite krystat provocerande för provocerandets skulle (inget fel i det i och för sig).

Som de läsare jag eventuellt har trevar jag fortfarande lite i mörkret när det gäller att hitta en form för skrivandet, för rundaord. Jag har en del idéer som jag förhoppningsvis kan realisera snart vilket nog kommer göra att det förhoppningsvis framstår som mindre spretigt.

..Men ändå: Vilket gravt handikapp skulle man välja? Spontant säger jag förståndshandikappad. Förhoppningsvis är man då lyckligt ovetande om sitt handikapp.

Till sist: En dag av bättre psykisk hälsa som förstärktes ytterligare av ett friskt, alltså kallt, årets första dopp i havet.

Vokal ticks? Ja.. 'knulla' vore ingen höjdare. Inte heller 'sieg hail'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar