måndag 16 april 2012

Avföring

Jag skulle överdriva om jag säger att jag översvämmas av idéer och infall gällande ämnen att ta upp i denna publikation. För att hjälpa mig själv på tråden vände jag mig till en sökmotor medels sökordet "avföring". Min förhoppning var att det skulle ge mig en ingång till något intressant. Men min förhoppning grusades snabbt. Det mesta handlade om rent medicinska frågor kring olika färger och konsistens på avföringen. Sen var det en kategori som handlade om vårdskandaler och gamla som fått sitta i sin egen avföring. Nu säger jag inte att man inte kan finna en intressant vinkling passande här på dessa ämnen men det är inget som gav mig någon ingivelse.

En träff jag ändå såg som var intressant länkade till denna artikel. Den handlar om att donerad avföring kan användas för att hjälpa människor med svår diarré. Kanske en vacker tanke att det mest frånstötande och det i den mänskliga kroppen vi minst av allt vill befatta oss med, att bara en lite bit av detta kan ge en massa människor ett värdigare liv. Kanske något att tänka på innan man avfärdar saker och ting som just 'skit'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar