torsdag 30 oktober 2014

Den rymddokumentära återupprepningen

Gillar ni rymden? Inte det? Kanske något om andra världskrigets stridsvagnar? Eller kanske Romarriket? Hur som helst, är man intresserad över saker som härrör det vi kallar 'verkligheten' (vad som är verklighet och om bara är en illusion får avhandlas separat) kan det vara läge att 'googla' upp en dokumentär i aktuellt ämne. Så gör jag ibland, ofta söker jag efter filmer som tar upp mitt favoritämne som är rymden. Inte allt för sällan är dessa amerikanska. Inget fel i det i sig MEN det finns en liten ganska störande egenskap som dessa brukar inneha, eller rättare sagt två samverkande saker: (1) Förbannat många ställen i dokumentären avsedda för reklampauser (reklamen bortklippt som regel när man kollar på youtube) och (2) tron att de som kollar glömt bort precis ALLT som hände för senaste reklampausen. Det får till följd att det mycket irriterande sammanfattandet av vad som sagts i dokumentären efter varje jävla 'reklamavbrott'. Jag tog mig friheten att göra en dåligt producerad satirisk film som illustrerar detta faktum. Vågar tro att många känner igen fenomentet. Även utanför rymddokumentär-spektrat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar