måndag 15 december 2014

Navelskåderi av navelskåderi

Har gått igenom en del hel del av mina gamla inlägg på denna publikation. Kan med inte alls så stor förvåning men ändå viss besvikelse att mycket är rent egna navelskåderi-betonat. Men det är ändå ok. Hellre att jag gör något än inget, brukar jag alltid tänka. Även om jag önskar mig en högre jämnare nivå i allmänhet. Hur som helst, jag hittade ett riktigt guldkorn, som jag kan rekommendera till alla: Detta inlägg om Homofobin inom djurvärlden. Där på den nivån vill jag ligga. Snyggt för en aktuell diskurs och lingo och applicerar det på annat område och underhållning uppstår.

Kanske dumt av mig att just skriva ett så pass navelskådande inlägg när jag i det inlägg jag just kritiserar den företeelsen här. Men kanske, kanske det lite på ett självutlämnande sätt illustrerar vem jag är och hur egocentrisk, motsägelsefull och självkritisk jag är till min natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar