måndag 11 maj 2009

Hur intressant är bloggar egentligen?

Fortsätter på ämnet bloggar. Efter mitt första inlägg funderade jag mer på hur min blogg håller sig i förhållande till andra. Efter en snabb koll på bloggar som presenteras på nyligen.se (ja, jag pingar bloggen där) där jag främst läste Ny-markerade måste jag säga att min i jämförelse är fruktansvärt intressant. Från början hade jag en tanke på att göra utdrag från den enorma mängd meningslöshet som publiceras på nätet, jag hade inte riktigt hjärta för det.

Istället kan säga så här: Varken unga tjejers beskrivning av sitt liv i formen 'först gjorde jag det och sen gjorde jag det..' eller liberala bloggar som spyr galla över sexköpslagen, Ipred ect ect.. intresserar mig. Frågan är om bloggvärlden inte i stort består av personer vars enda läsare är författarna. Med tanken på läsvärdheten skulle det inte förvåna mig. Faktum är att jag ärligt talat inte kommer på en enda blogg som jag verkligen tycker är bra. Tur att jag har min egen att följa!

Sen kan jag mycket väl förstå den tillfredsställelse skrivandet gör och den sociala innebörd inläggen har, såklart. Frågan är ändå varför människor inte skriver mer eller åtminstone försöker skriva mer intressant än de gör? Är inte önskan ett blotta sig det som driver en till att skriva blogg? Annars förstår jag inte alls verkligen inte varför man skriver. O andra sidan har jag svårt att anaysera andra människors psykiska natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar