söndag 10 maj 2009

Om ingenting

Idag satt jag ett långt tag, över en timma och försökte komma på något att skriva om på min nya blogg. Tro mig. Jag har verkligen försökt. Ansträngt mig till max men jag kommer inte på någonting. Totalt blankt. Rättare sagt så ploppar ideer upp i huvudet som efter lite eftertanke jag ratar. Allt från att skriva något om att sätta upp ett figurerad sexkontaktannons på papper någonstans och skriva under med en tjejs namn (typ Rebecka som låter ungt och lockande) till att skriva ett djupt existentiellt, postmodernistiskt inlägg om varför jag börjar blogga. Antlingen för platt och plumpt eller för högtravande och tråkigt.

Till slut slog det mig att det enda rätta vore att skriva om just det: Att jag inte kommer på något vettigt att skriva om. (hmm. detta utvecklar sig till någon slags metabeskrivning av mitt bloggande vilket inte är tanken. Ber om ursäkt för detta). Första tanken är att detta är idioti, det vill säga att mitt inledande inlägg handlar om att jag just inte har kommer på något att skriva skriva om. Med lite eftertanke slår det mig att det kanske inte är så dumt ändå. Jag presenterar rakt och ärligt min nuvarande situation för läsaren. Genom detta skapar jag förhoppningsvis ett visst förtroende. Det lite galna i hela inlägget kan nog också ha en viss poäng. Därmed menar jag inte att det på något sätt är unikt. Jag kan mycket väl tänka mig att det finns en hel del inlägg på andra bloggar som avhandlar samma ämne.

Till sist: Jag är medveten om den självmotsägelse som ligger i att skriva om att man inte skriver om någon. I och med detta har jag ju ändå skrivit om något, det vill säga att jag inte kommit på något att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar