onsdag 20 maj 2009

Trött

Man kan vara trött på många sätt. Det är jag just nu. Först är jag fysiskt trött efter många dagar av för få timmars sömn. Sen är jag även mentalt trött. Trött på att allt upprepar sig. Samma hus passeras. Samma människor som gör samma saker. Mitt eget handlade fastnar i ett mönster som sakta tråkar ut mig och dödar min kreativitet.

Alla dumma människor omkring hjälper också till att döda den genom att tråka ut mig(därmed inte sagt att alla människor är dumma, men de som är det tråkar alla ut mig) . Floskler som upprepas, saker görs egentligen helt utan tanke eller större mening än att det har gjorts så förut. Dumma människorna drar med mig ner i sitt nät av inlärda rutiner, tankar och uttryck. Tyvärr fördummar det även mig. Därför välkomnar jag verkligen den här senaste veckans känslor av uttråkning. Betyder att jag ändå fortfarande har ett hjärta som slår där inne, någonstans.

...

För att fortsätta spinna vidare på inlägget om slösurfring. Måste till detta verkligen rekommendera http://halbot.haluze.sk

En sida som fattat vad slösurfande handlar om. Sidan består av tre vitala delar: En mitt med bilder. En framåt-knapp och en bakåt-knapp. När man bläddrar knapparna byts bildarkivet i mitten ut. Varje gång man klickar öppnas ett nytt galleri som man snabbt kan blicka över innan det är dags att klicka sig vidare.. Bilderna på sidan är en härlig blandning av 'vackra foton', snusk, konstiga trafiksituationer och rent frånstötande saker. Enda nackdelen är att sidan är från Slovakien (tror jag) så mycket text på bilderna på sidan står också på detta språk. Ett exempel på vad för tokigt man kan hitta på sidan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar