måndag 3 maj 2010

En förklaring eller kanske en ursäkt

Hur många kan tänkas följa den här bloggen? Ingen är min gissning med tanke på den minst sagt dåliga uppdateringsfrekvensen sista tiden. Människor av denna tid har inte tålamodet eller plats i sitt medvetande för så statiska saker som en ouppdaterad blogg och därmed blir min ouppdaterade blogg snabbt obesökt.

Att jag har noll besökare ser jag just nu ändå inte som ett problem. Ett större problem är att jag ofta här har lovat bättring, ofta med uteblivet resultat. Att inte hålla något jag lovar inför mig själv är förkastligt och bidrar bara med förstärka den negativa självbild man ofta har av sig själv. När jag skriver 'man' menar jag också 'jag'.

Nu har jag återigen kommit till en punkt där jag återupptagit skrivandet här. Som vanligt är lättnaden över detta stor samtidigt som jag också känner det som att jag bär med mig tusen idéer som måste ta sig uttryck bloggen på något vis. Den här gången ska jag dock lova något helt annat: Jag lovar att jag aldrig mer ska lova saker som jag riskerar att inte hålla. Något som borde gälla i mitt liv i övrigt också kan man tycka.

För att svara konkret på vad jag inte gjort senaste tiden. Nej. Jag har inte fjäskat in mig som bloggvän än och ne jag har inte påbörjat projektet om medium och andlighet.

Parallellt med att jag skriver här håller jag nu på att somna. Får anledning att återkomma. Förhoppningvis rätt snart. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar