måndag 14 juni 2010

Om kukens makt

Hur mycket av det jag gör, gör jag av ren sexualdrift? Att mina handlingar på något sätt ska leda till att jag får idka sex med så många och så attraktiva kvinnor som möjligt? Jag har nog utan egentligen reflekterat över det, tänkt mig att det är DET enda som driver mig att vara kreativ. När jag nu funderar lite mer på det slår det mig att nog faktiskt är lite tveeggat detta kåthetens svärd.

Det ÄR visserligen driften det som får mig att få tummen ur och börja skapa, men samtidigt styr det mig att vara kreativ på ett sätt som jag tror kommer göra att min sex appeal ökar och därmed leda till det efterlängtade sexet. Att ha den självinsikten är nyttigt, inte minst för mitt skapande. Det ger en distans till det och samtidigt en trygghet. Jag vet varför jag gör det, för tro fan att jag antagligen med mycket större sannolikhet ägnat mig åt fågelskådning eller släktforskning om det varit 'hett' i det motsatta könets flaggskepps ögon. Nu menar jag inte att anonymt bloggande är speciellt hett. Men med min skapandeprocess tänker jag större än så. För att nästan göra satir på sig själv: Bloggen är bara en del av i ett helhetskoncept som mitt skapande är. Fy fan vad skitnödig föregående mening är! Men ack så sann.


Zorn, ett annat tydligt exempel
på en konstnär som skapade för
att få fitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar