tisdag 13 maj 2014

Inlägg #100

Detta är alltså bloggens 100e inlägg, sådär fem år senare. En lång sporadiskt, fragmentarisk resa har det varit med många lösa trådar. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att gå igenom de projekt jag föresatt mig att göra under denna 'resa'.

Betygsätta raggningssituationer: Mja. Döfött redan från början. Var nog bara ett fåfängt humble brag från min sida efter en sexuellt lyckad festival 2009.

Skaffa bloggvänner: Halvhjärtat. Svårt i och med den avtagande 'trenden' att blogga. Bloggar ses numera som publiceringsverktyg än något annat. Och de kommentarer som möjligtvis skriv, handlar närmast uteslutande relaterat till inlägget i fråga (vilket är helt i sin ordning).

Att vara aktiv på flashback: Skapade ett konto och var under en tid på sommaren 2010 något aktiv. Sen, tja.. Tröttnade jag av någon anledning. Ett projekt jag dock kan tänka mig återgå till, med tanke på den genomsnittliga kvaliteten på de 20 inlägg jag skrev. Rörde med främst relationer, raggning och sex. Speglar denna tid i mitt liv väl.
Dos&donts: Mja. Lite gjort va? Blev ett halvroligt inlägg med försök/försök inte gällande familjefotografering.

Få kontakt med 'nyandliga' personer:
En värld som egentligen borde vara ett öppet mål för min typ av 'ironisk satir'. Men måste erkänna att jag gått bet där. Jag fick ett mail från något slags medium som svarade på en fråga jag ställde om hur jag ska få fler besökare till bloggen. Tyvärr fanns det inget i övrigt humoristiskt att trycka på i det hon skrev (hens 'ironisera'-radar lär gått på när hen läste mina mail). Sen fick jag inte mer svar från henne. Trots att jag ansträngde mig så pass att jag till och med ringde in och talade in på mediumets telefonsvarare.

Detta plus projekt i skisstadiet i mitt huvud som helt fallit i glömska. Kan för min själv inte komma på dessa gällde.

Tyvärr inte många projekt man så att säga skulle "hänga i julgranen". Infall som kanske i många fall skulle tänkts en eller två gånger på innan de ens nämndes här. En sak som däremot slår mig när jag gått igenom samtliga inlägg här: Gillar den självbiografiska tonen från bloggens tidiga år. Mer berättelse, något att hålla fast i för läsaren. Inte bara stapling av ord, skämt, iakttagelser, bilder. Nej. Mer sammanhang, sammanhängande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar