fredag 23 januari 2015

Dagens knullskivtips

Skriver vanligtvis inte längre om snusk. Inte alls i den utsträckningen som jag skrev om detta ämne i bloggens linda, 2009. Men dagens inlägg berör ämnet. Det handlar nämligen om min liggskiva. Ni vet den där skivan man brukar sätta på när det vankades älskog hemma (nu blev det inte älskog varje gång utan ofta litet tafatt kyssande och petande). Med risk att outa* mig själv presenterar jag därför Suedes fantastiska Sci-Fi Lullebies (Spotify-länk). En dubbel-CD  som  jag då, för säg 10-15 år sen, använde för att skapa den där 'knulliga' stämningen, som jag lite tafatt försökte frammana. Som titeln och syftet  skvallrar om består skivan av lugna låtar. Hela 27st närmare bestämt. Självklart innehållandes Suedes omisskännliga sound. Förövrigt var det evigheter sen jag lyssnade på detta guldkorn. Nog dags nu och samtidigt drömma mig tillbaka till en svunnen tid.

Ironiskt nog föreställer omslaget resultatet av en åktur som inte gått enligt plan (förmodar jag). Något som ofta skedde även för mig när skivan spelades.

*) Antalet olika individer jag utsatt för dessa toner nattetid är ganska lågt och med tanke på att även gäller antalet läsare av denna är jag beredd att ta den risken (eller kanske få kontakt med någon bortglömd bekantskap)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar