söndag 18 januari 2015

Om inlägg om Kariatyrtecknare

Som den trogna läsaren säkert är medveten om har jag lite som princip (nog den enda principen jag har) med denna publikation att undvika aktuella ämnen. Men förra i och med händelserna i Paris i början på den här månaden blev plötsligt ett inlägg jag skrev i höstas plötsligt kusligt aktuellt. Här kan man alltså läsa vad min åsikt kring det drabbade skrået karikatyrtecknare*. Vet inte om min bild av politisk karikatyr egentligen ändrats efter dåden men någonstans gör de uppenbarligen en insats med att blottlägga trångsynthet och religiös galenskap åtminstone.. Nu ska jag nog sluta. Märker att jag är inne och tassar på domäner som bryter mot principen nämnd ovan.

PS. Har fortfarande inte hittat något som helst trots idogt sökande gällande Bosse Ringholm och hans karikatyrbild på sitt kontorsvägg. Börjar bli rädd att mitt minne spelat mig ett spratt och alltihop och att det hela istället handlade om någon helt annan som Glenn Hysén eller Mats Wilander. Ber om ursäkt för denna förvirring.

*) Medveten om att andra grupper drabbades och i synnerhet var ett av annat av attentaten dessa dagar riktat mot judar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar