fredag 30 januari 2015

I medelåldern med kepsen på sne

Idén till det här inlägget fick jag när jag läste den här tweeten:


Provocerande, eller hur? Här är ett par exempel till: 


SLUTA NU! Det räcker, det ser bara för djävligt ut. Det bara skriker ålderskris. Men det är värre än så. Personen bakom kepsen utstrålar så fantastiskt mycket oskönhet. Oskön på det värsta viset. Det vill säga att man gör allt för att utstråla 'en skön kille' men att det hela tiden lyser igenom att man är precis motsatsen. När jag tänker efter kanske jag borde tacka dem för att de bär kepsen på sne och på det viset gör det (ännu) lättare för mig att urskilja dem. Men o andra sidan blir jag så till den grad provocerad att jag hellre klarar mig utan den bekvämligheten.

Det smärtar mig när jag tänker på vad dessa kepsbärare gör med mitt sinne. Jag blir en lite mer föraktfull och fördomsfull människa och det är ni som provocerar fram det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar