måndag 5 januari 2015

Jordnära - argumenten mot

Jag har problem med människor som identifierar sig som 'jordnära'. Eller, kanske egentligen inte personerna i sig, utan hur de floskler dessa personer slänger sig med godtas och närmast ses som något fint och vördnadsfullt. Jag har därför sammanställt mina svar till några av dessa 'standardfloskler' (vars exakta formulering kan variera något).


"Får jag bara mat på bordet och en hand att hålla i är jag nöjd"
Svar: Så du bryr dig inte hur den där maten kommit på bordet och/eller vilka som inte får den där maten och inte får chansen att leva som du för att du ska få göra det?

 

Man blir galen om man tänker på sånt" (oftast hänvisande till universums storlek exvis)
 Svar: NEJ. Att tänka stora tankar gör en inte galen. Det har bieffekten att dina perspektiv vidgas. Men det vill du väl inte, för du vill leva i din jävla bubbla. SÄG DET ISTÄLLET!



"Jag står med båda fötterna på jorden"
Svar: Jag vet vad du menar. Du är en ignorant självupptagen jävel som inte vill se saker på några andra sätt än mitt eget. Din skenbart stadiga grund (av jord?!) där du ställt dina fötter bygger bara på att din världsbild aldrig får ifrågasättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar