fredag 17 juli 2009

Att landa

Igår var en dag då jag landande mentalt efter ett par veckor av mycket intryck. Bland de händelserikaste veckorna i mitt liv ur många aspekter.. Landningen var inte behaglig. Snarare kände jag en stor tomhet, ensamhet blandat med rastlöshet och en fysisk matthet. Ett par vinglas och lite nikotin i går kväll rådde bot på detta tillstånd och idag mår jag betydligt bättre och känner mig redo att fortsätta livet.

Igår kväll, tillsammans med vinet, satt jag och gjorde lite research när jag snubblar på denna mycket pedagogiska film om strängteorin. Åtminstone tror jag den förklarar strängteorin och alltings grundläggande uppbyggnad. Det bästa är att den gör det på ett sätt som jag tror alla kan hänga med på. Jag kände mig tillfreds när jag la mig igår natt, med min lätta berusning och nyvunna vetskap om alltings uppbyggnad. Jag inbillar mig allafall att det är det filmen på en grundläggande nivå illustrerar. Om inte annat har jag lärt mig hur man kan gestalta fler än fyra dimensioner i huvudet.

När nikotinet införskaffades igår var jag också snäll nog att köpa ut cigarretter till ett gäng Gothia Cup-tjejer som enligt egen utsago var snart 17 år gamla. Likadant var det i Arvika där jag gav bort öl till ett par 17-åringar. I Berlin var det samma sak, köpte ut sprit till ett gäng unga killar. Vet inte om jag är snäll eller bara har svårt att säga nej. Åtminstone glädjer jag ungdomarna. Sprit och sånt lär de nog få tag på ändå, utan min existens. Ett sådant universum, utan min existens kunna hamna i genom att hoppa till detta universum genom den stjätte dimensionen. Då skulle vi kunna se hur lyckliga/olyckliga, förstörda/oförstörda alla dessa ungdomar skulle blivit, utan min existens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar