torsdag 30 juli 2009

Vilken verklighet?

Efter några veckors som varit några av de mest händelserikaste och på många sätt roligaste i mitt liv är det naturligt att bli lite bitter och börja se det negativa i livet när man efter detta på något sätt måste landa i en verklighet igen. En verklighet jag inte vill befatta mig med. Jag vill fortsätta vara den där personen jag varit nu, den där som gör det som han själv vill. Han som alla tycker är rolig, någon många lite avundas till och med. Jag ställer mig själv frågan om jag egentligen behöver återvända till den verklighet som jag just nu i mitt medvetande känns så smärtsamt nära. Naturligtvis vet jag att svaret på det är att den inte alls behöver vara min verklighet inom kort. Jag liksom alla kan i mångt och mycket skapa sin egen verklighet. Väldigt mycket av det vi kallar verklighet definieras i våra huvuden. Beroende inställning, förhållningssätt och syn på saker och ting kan ens verklighet, exempelvis min, te sig väldigt annorlunda. Alltså, målet är att fortsätta definiera mig på det vis jag senaste tiden har mått bra av. Dessutom fortsätta och arbetet intensifiera mina lite hemliga projekt. Återkommer om dessa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar