söndag 19 juli 2009

Om att glömma

Tidigare idag kom det upp en bra idé i mitt huvud på ett inlägg att skriva här. Men då hände det jag fruktat ska hända, just när jag kommer på en idé jag omedelbart inte antecknar, jag glömmer bort den. Hur mycket jag än försökt gräva med associationknep ect vägrar det komma tillbaks till mig. Slutsatsen av detta är att jag måste börja tillämpa regeln att anteckna varje gång och så fort en bra idé kommer upp. Funderar på att börja använda mobilens, diktafonsfunktion med risk att verkar lite märklig vid användning på offentliga platser (låter ju inte riktigt som ett mobilsamtal när man dikterar).

Se där! Nu blev det ändå ett inlägg om att jag glömde bort en idé till ett inlägg. Ibland är jag inte så dum. Med lite tur dyker min ursprungliga idé upp lite senare också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar