tisdag 21 juli 2009

Vill du ha ett tips?

Satt på tåget idag och tänkte på vad jag hatar uttrycket 'Vill du ha ett tips?' eller kanske snarare människan bakom uttrycket. Ofta (men kanske inte alltid) är det en snusförnuftig besserwisser som man verkligen älskar situationen att (jag i det här fallet) gör något på ett för han (ofta han) felaktigt sätt och får nu sin chans att skina genom att tillrättavisa mig. Vanligtvis Saken blir inte bättre av att jag verkligen hatar att bli tillrättavisad oberoende av hur rätt eller fel jag har eller gör saker.

Det effektivaste vapnet mot detta borde ju vara att svara nej på frågan. Jag tror banne mig att jag i fortsättningen ska svara just så. Det ska vara min målsättning åtminstone.

**

Mina två projekt går framåt om än lite långsamt. Om fas ett var festivalragg i ena projektet gick lysande så går andra fasen betydligt segare. Återkommer om det. Funderar på att börja med fler 'faser' här parallellt. Fas två av andra projektet som jag inte nämnt så mycket om, är också påbörjad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar